reklama

Poďme voliť a krúžkujme! (časť 1)

Je pár dní pred voľbami - je to čas plný predvolebných mítingov, stretnutí s voličmi, televíznych súbojov a debát. Všetci sme toho účastníkmi, niektorí ako voliči, iní ako samotní kandidáti, ktorí sa snažia presviedčať, prečo je práve ich strana tá najlepšia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Ja sám v týchto voľbách kandidujem - mojou "základňou" je SDKÚ-DS. Verím totiž, že je to strana, ktorá má Slovensku stále čo ponúknuť. Ale to nie je ten pravý dôvod, prečo Vám píšem.

Ako jedného z kandidátov na poslanca mi samozrejme záleží na tom, ako bude Slovensko vyzerať a kam sa bude uberať po voľbách. Chodím nielen na oficiálne mítingy strany, ale vždy, keď mám čas, snažím sa stretnúť s niektorými z Vás aj pri iných príležitostiach.

Pri týchto neformálnych stretnutiach sa od Vás na otázku, či sa zúčastníte volieb najčastejšie stretávam s tromi odpoveďami:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. „Bol som volič tej či onej strany, ale už ju voliť nebudem".

2. „Voliť nepôjdem, pretože ani jedna zo strán za to nestojí a preto svoj hlas nedám nikomu".

3. Už nevolím, lebo všetci sľubujú a aj tak nikto nič neplní".

Dnes by som rád povedal pár slov k tej prvej odpovedi. Čo sa toho týka, moja reakcia je zvyčajne rovnaká. Vždy hovorím, že treba rozlišovať medzi stranou a jej konkrétnymi kandidátmi. Strana reprezentuje program, avšak na jeho napĺňaní participujú samotní kandidáti - reálne jednotlivé osoby. Nemôžeme predsa povedať, že všetci ľudia sú zlí, pretože (práve naopak) väčšina z nás dokáže nezištne pomôcť či poradiť. Takisto nemôžeme paušálne povedať, že všetci lekári štrajkovali bez ohľadu na potreby pacientov (aj keď bola snaha to takýmto spôsobom prezentovať). A tak podobne nemôžeme povedať, že všetci politici kradnú. Chceme naozaj povedať, že každý jeden zo 150 poslancov vstupuje do politiky, len aby zarobil? To je ako keby ste povedali, že každý, kto sa stane učiteľom tak urobí len preto, aby mal cez leto prázdniny!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto pre každého, čo mi povie, že nejde voliť SDKÚ-DS, (v súčasnosti najmä kvôli spisu Gorila), je moja odpoveď vždy rovnaká: „Skúste porozmýšľať nad programovou orientáciou strán a z tej, ktorá je Vášmu presvedčeniu najbližšia, si vyberte 4 ľudí, o ktorých si myslíte, že by tento program mohli úspešne reprezentovať." Na kandidátkach býva obvykle po 150 ľudí, preto si myslím, že v každej strane sa nájdu minimálne štyria, ktorí sú naozaj nezištní.

www.jozefkrupa.sk

Jozef Krúpa

Jozef Krúpa

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Jozef Krúpa, starosta MČ Bratislava - Záhorská Bystrica.Viac sa o mne dozviete na mojej webovej stránke www.jozefkrupa.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu